Les mer på estatenyheter.no
Marketer har gått sammen med Atlas Utvikling og lansert Journey, som adresserer ettermarkedet for salg av nye boliger.
Marketer, som driver med helautomatisert, AI-drevet eiendomsmarkedsføring, fortsetter å koble seg opp mot partnere. Selskapet kjøpte nylig EVE Images og vY, som begge er ledende aktører innen eiendomsteknologi og digitale boligsalgsløsninger for nye boliger. Nå har Marketer gått sammen med Atlas Utvikling og startet det nye selskapet Journey Technologies.
Journey Technologies tar tak i det stadig viktigere ettermarkedet for nybolig-transaksjoner. Gjennom satsningen blir Marketer også den eneste aktøren i markedet som tilbyr en helhetlig digitalisert plattform for eiendomsutbyggere helt fra vurdering av egnet tomt til overlevering av bolig.
– Som utbygger har vi opplevd at det har vært krevende å gi kjøperne den kundeopplevelsen de fortjener. Dette ønsket vi å gjøre noe med, og det ble starten på utviklingen av Journey. I tillegg til å forbedre kundetilfredsheten for kjøper, ligger det, for utbygger, svært store verdier i effektivisering, reduksjon av reklamasjoner, oppsalg på tilvalg. Samtidig får utviklerne kontinuerlig data fra boligkjøper som gir verdifull innsikt til utvikling av øvrige prosjekter, kommenterer Magnus Viermyr, daglig leder i Journey Technologies AS.
Journey blir inkludert i plattformen til Marketer, men kan også stå som enkeltstående produkt. Løsningen er laget med utgangspunkt i kunden og deres behov, og inkluderer blant annet alt av kommunikasjon, dokumenter, tilvalg, reklamasjoner, prosjektoppdatering, relevante datoer kjøper må forholde seg til, spørreundersøkelser og feedback mm.
– Vi mener Journey er den desidert sterkeste løsningen som finnes for ettermarkedet i nyboligsegmentet, og vi er derfor svært tilfredse med å ha fått til denne avtalen”, kommenterer Amir Folkestad Habhab, medgründer og administrerende direktør i Marketer.
Han mener produktet passer godt med Marketers løsningsplattform for boligutvikler.
– Utbyggere kan nå administrere hele prosjektprosessen fra A til Å gjennom ett felles system, sier Folkestad Habhab.
Samarbeidet gjøres ved at Markerer kjøper 35 prosent av aksjene i Journey Technologies, med opsjon på å øke eierandelen.
Journey Technologies tar tak i det stadig viktigere ettermarkedet for nybolig-transaksjoner. Gjennom satsningen blir Marketer også den eneste aktøren i markedet som tilbyr en helhetlig digitalisert plattform for eiendomsutbyggere helt fra vurdering av egnet tomt til overlevering av bolig.
– Som utbygger har vi opplevd at det har vært krevende å gi kjøperne den kundeopplevelsen de fortjener. Dette ønsket vi å gjøre noe med, og det ble starten på utviklingen av Journey. I tillegg til å forbedre kundetilfredsheten for kjøper, ligger det, for utbygger, svært store verdier i effektivisering, reduksjon av reklamasjoner, oppsalg på tilvalg. Samtidig får utviklerne kontinuerlig data fra boligkjøper som gir verdifull innsikt til utvikling av øvrige prosjekter, kommenterer Magnus Viermyr, daglig leder i Journey Technologies AS.
Journey blir inkludert i plattformen til Marketer, men kan også stå som enkeltstående produkt. Løsningen er laget med utgangspunkt i kunden og deres behov, og inkluderer blant annet alt av kommunikasjon, dokumenter, tilvalg, reklamasjoner, prosjektoppdatering, relevante datoer kjøper må forholde seg til, spørreundersøkelser og feedback mm.
– Vi mener Journey er den desidert sterkeste løsningen som finnes for ettermarkedet i nyboligsegmentet, og vi er derfor svært tilfredse med å ha fått til denne avtalen”, kommenterer Amir Folkestad Habhab, medgründer og administrerende direktør i Marketer.
Han mener produktet passer godt med Marketers løsningsplattform for boligutvikler.
– Utbyggere kan nå administrere hele prosjektprosessen fra A til Å gjennom ett felles system, sier Folkestad Habhab.
Samarbeidet gjøres ved at Markerer kjøper 35 prosent av aksjene i Journey Technologies, med opsjon på å øke eierandelen.